پرشام

سایت تخصصی فروش محصول با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت

پرشام

سایت تخصصی فروش محصول با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت

فروشگاه اینترنتی پرشام کالا با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت ‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که مجموعه پرشام کالا از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد ، با رعایت این سه اصل همواره در تلاش است تا حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود بیافزاید.

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

امروزه صحبت از کامپیوتر کوانتومی و تأثیر آن بر دنیای کریپتوکارنسی از جمله مسائل جذاب بین کاربران و حتی صاحب‌نظران این حوزه است. به طور کلی یک کامپیوتر کوانتومی، دستگاهی ابر قدرت است که می‌تواند تمامی مسائل مهم را در عرض چندین دقیقه به راحتی حل کند. اگر در مورد کامپیوترهای کوانتومی سررشته داشته باشید، به خوبی می‌دانید که پیشرفته‌ترین رایانه کوانتومی جهان در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت کانادایی Dwave با ظرفیت ۱۲۸ کیوبیت معرفی شد.  ۸ سال پس از این ماجرا، شرکت گوگل مدعی شد که به قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر کوانتومی جهان دست یافته و قصد دارد به همه مسائل حل‌نشده جهان خاتمه دهد. گوگل ادعا کرد این رایانه کوانتومی می‌تواند مسائلی را که ابرکامپیوتر دنیا (یعنی Summit) قرار است در عرض ۱۰۰۰ سال انجام دهد، تنها طی ۳ دقیقه به پایان می‌رساند!

اما به راستی قدرت بالای رایانه‌های کوانتومی از کجا نشات گرفته و تفاوت اصلی آنها با سایر رایانه‌ها چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی کامپیوتر کوانتومی و تاثیر آن بر دنیای کریپتوکارنسی بپردازیم.

کامپیوتر کوانتومی چیست؟ فرصت یا تهدید برای بلاکچین

کامپیوتر کوانتومی دستگاهی قدرتمند و بسیار هوشمند است که از پدیده‌ها و قوانین مختلف و اختصاصی علم کوانتوم پیروی می‌کند. مهم‌ترین مؤلفه‌ در پردازش این نوع کامپیوترها اصل برهم‌نهی (Superposition) و درهم‌تنیدگی (Entanglement) است که هر دو با علم فیزیک کوانتوم مرتبط هستند.

جز اصلی یک کامپیوتر کوانتومی، واحد پردازش اطلاعات آن است که با عنوان «بیت کوانتومی» یا «کیو بیت» شناخته می‌شود. هر بیت کوانتومی بر خلاف بیت کلاسیک که می‌تواند یا ۰ یا ۱باشد، در یک لحظه واحد هم می‌تواند ۰ و هم ۱ باشد! این ویژگی باعث شده آنها بتوانند اطلاعات را به صورت هم‌زمان پردازش کنند. در واقع کامپیوترهای کوانتومی بر خلاف رایانه‌های معمولی که عمل پردازش را به طور «سری» انجام می‌دهند، محاسبات خود را به صورت «موازی» انجام داده و به همین دلیل سرعت پردازش آنها نسبت به سایر رایانه‌ها به طور چشمگیری بالاتر است.

ارتباط کامپیوتر کوانتومی و بلاکچین

  • ۰۱/۰۵/۱۸
  • احمد عبدالهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی