پرشام

سایت تخصصی فروش محصول با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت

پرشام

سایت تخصصی فروش محصول با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت

فروشگاه اینترنتی پرشام کالا با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت ‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که مجموعه پرشام کالا از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد ، با رعایت این سه اصل همواره در تلاش است تا حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود بیافزاید.

پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

احتمالا تیتر خبر برای شما نیز عجیب به نظر می رسد زیرا آیفون با ارائه‌ی خدمات بی‌نظیر و کیفیت و طراحی منحصر به فرد خود را در میدان گوشی‌های هوشمند بی رقیب کرده است. و خب یک شرکت نوپا مانند شیائومی قاعدتا توان رقابت با چنین ابرقدرتی را ندارد!اما گویا این چنین شده‌است و در زمینه‌ی دوربین گوشی شیائومی به رقابت با آیفون پرداخته است البته این رقابت‌ در گوشی‌هایی از این دو برند است که هنوز به بازار نیامده‌اند اما ویدیوهای منتشر شده از این گوشی‌ها خببر رقابتی بزرگ را می‌دهند که به آن به طور کامل می‌پردازیم 

 

شرکت شیائومی در سال‌های اخیر، طراحی منحصر بفرد و متفاوتی از گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرد که باعث غافلگیری طرفداران این برند گشته و این گوشی را یک سروگردن از هم‌رده‌ای‌ها بالاتر قرار داده است .

بر اساس ویدئوی تازه فاش شده در شبکه اجتماعی ویبو، گوشی جدید این شرکت طوری طراحی شده است که علاوه بر انتقال دوربین سلفی به زیر صفحه نمایش، از فناوری اولترا واید (UB) نیز پشتیبانی می‌کند. نکته برجسته گوشی‌های می 11 تی این شرکت ، دوربین سلفی زیر نمایشگر است. 

این شرکت ادعا دارد به لطف استفاده از تکنولوژی نسل سوم، نه تنها زیبایی نمایشگر تمام صفحه را بیشتر می کند بلکه با جذب نور بیشتر از محیط برای ثبت عکس‌های بهتر، انتظار کاربران در مورد عکس هایی با کیفیت بالا را براورده خواهد کرد.

در خصوص فناوری اولترا واید که اخیرا درگوشی‌های جدید آیفون نیز به کار رفته ، باید گفت که این ویژگی یک پروتکل ارتباطی برد کوتاه است که کمپانی اپل با کمک آن توانست ردیاب هوشمند خود را عرضه کند. حال با توجه به ادعای شرکت شیائومی مبنی بر استفاده از اولترا واید باند احتمال رونمایی از ردیاب‌های هوشمند در گوشی‌های جدید این شرکت می رود.

شرکت‌های سازنده دیگر گوشی‌های همراه نیز از این میدان رقابت عقب نمانده‌اند، چنانکه گلکسی اس 22، گوشی جدید شرکت سامسونگ، قرار است مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر باشد. البته احتمال می رود که این شرکت کره ای به کارگیری از این قابلیت در گوشی‌های خود را به سال بعد موکول کند، چرا که باتوجه به جدید بودن این تکنولوژی، نیاز به زمان بیشتر برای توسعه آن امری بدیهی است. 

اگر مهندسان شرکت شیائومی بتوانند گوشی‌های جدید این شرکت را مجهز به این دو قابلیت عرضه کنند، می توانند یک پله بالاتر از گوشی‌های رقیب بایستند، چرا که در مقایسه با گوشی جدید اپل به نام آیفون 13 که مجهز به فناوری اولترا واید می باشد، آنها توانسته اند یکی از جذابترین دستاوردهای این برند یعنی دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش را ارائه دهند. با توجه به این که در طراحی جدید دوربین سلفی به طور کامل پنهان می شود و کیفیت دوربین سلفی به طرز قابل توجهی بهبود می یابد، انتظار می رود که جذابیت آن برای کاربران بسیار چشم گیر باشد.

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

برای جوانسازی پوست و  از بین بردن چین و چروک عمیق و یا سطحی صورت می‌توانید از درمان های پزشکی مانند بوتاکس استفاده کنید و یا اینکه از روش‌های طبیعی و خانگی برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده کنید.

علت ایجاد چروک صورت

ایجاد چروک‌های عمیق در سنین مختلف می‌توانند در اثر فاکتورهایی مانند در معرض قرار گرفتن آفتاب به مدت زیاد و یا قرار گرفتن در محیط های سخت، سیگار کشیدن، فشارهای روحی زیاد(استرس)، کاهش وزن ناگهانی، کمبود ویتامین E و عوامل ژنتیکی رخ دهند.

استفاده از روش های طبیعی از طرف بسیاری از کارشناس های پوست توصیه شده است. مواد طبیعی دارای مواد و ترکیباتی هستند که بسیار در زیبایی و سلامت پوست شما موثر هستند.

روغن زیتون

اگر به دنبال راهی برای پیشگیری از بروز چروک بر روی صورت خود هستید از تاثیر شگفت انگیز روغن زیتون استفاده کنید.

ماساژ پوست به کمک روغن زیتون می‌تواند علت مرطوب شدن، ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست شود و چون روغن زیتون به اعماق پوست نفوذ می‌کند سبب نگهداری طولانی مدت پوست و مرطوب نگه داشتن آن می‌شود. مرطوب نگه داشتن پوست یکی از راه های پیشگیری چروک پوست است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی اسید مالیک می‌باشد که با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند سبب کاهش میزان چین و چروک های صورت گردد. برای استفاده از خواص آن می توانید برگ این گیاه را جدا کرده و ژل درون آن را استخراج کنید. ژل استخراج شده را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، ماساژ داده و سپس با آب ولرم شستشو نمایید.

نوشیدن آب

داشتن پوست سالم و شاداب را با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز تجربه کنید. نوشیدن آب راحت‌ترین و موثرترین روش درمانی برای در مان و یا پیشگیری چین و چروک پوست می‌باشد. نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می‌شود و سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کند. زمانی که بدن شما آب از دست بدهد، پوست خشک و پیرتر به نظر می‌رسد. همیشه سعی کنید از آب تصفیه شده و خالص استفاده کنید زیرا آب تصفیه نشده به سبب داشتن مواد شیمیایی می‌تواند در دراز مدت آسیب پوست شما گردد.

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

هفته قبل مدیرعامل اپل، ایمیلی را به کارمندان این شرکت فرستاد و به آن‌ها اعلام کرد که باید سه روز در هفته به صورت حضوری در دفتر کار خود حاضر شوند، اما این تصمیم با مخالفت کارمندان رو به رو شد و آن‌ها با انتشار پیامی عدم رضایت خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

کارمندان این شرکت اعلام کردند که برای تغییر در شرایط کاری خودشان به یک روش انعطاف پذیر نیاز دارند. در قسمتی از این نامه از فرصتی که برایشان پیش آمد استفاده کردند و درباره نگرانی‌های خود با مدیرعاملشان صحبت کردند.

اعتراض کارمندان اپل به حضور در دفتر کار

کارمندان اپل معتقدند که تصمیم گیری برای سیاست‌های کاری این شرکت باید بر عهده تیم‌های دیگر باشد تا با توجه به مسئولیت‌های کارمندان، رویکرد‌های متفاوتی را اتخاذ کنند و اگر این اتفاق نیفتد برخی از کاربران مجبور می‌شوند که استعفا داده و کار خود را رها کنند. کارمندان این شرکت احساس می‌کنند که باید کنار خانواده بودن و زمان گذاشتن برای کار را در کنار هم داشته باشند و برای ان موضوع نیز باید تدبیری اندیشیده شود و در غیر این صورت آن‌ها مجبورند بین کار در اپل و زندگی شخصی یکی را انتخاب کنند.

اعتراض کارمندان اپل به حضور در دفتر کار

دو روز پس از ارسال نامه تیم کوک و اعلام اینکه کارمندان اواخر تابستان در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه باید حضوری به دفاتر خود بروند، اعتراض‌ها شروع شد. تیم کوک در این نامه گفته بود که کارمندان می‌توانند هفته‌ای دو روز دورکاری داشته باشند و در صورت تایید گرفتن از مدیران می‌توانند تا دو هفته در سال دور کار باشند.

گفتنی است که نامه اعتراضی کاربران به تیم کوک، ابتدا در یکی از کانال‌های مجازی اسلک با نام مدافعان دورکاری که ۲۸۰۰ عضو دارد، منتشر شد و ۸۰ نفر آن را امضا کردند.

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

ارزش بیت کوین به دنبال یک توییت دیگر از طرف الون ماسک ۳.۴درصد کاهش یافت. ارزش بیت کوین به دنبال یک توییت دیگر از طرف الون ماسک 3.4 درصد کاهش یافت و بزرگترین ارز مجازی دنیا 37790 دلار در هنگ‌کنگ به فروش رسید. شاخص ارز مجازی گلکسی بلومبرگ هم 3.9 درصد عقب نشست.

ماسک بارها بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را با اظهارات خود در رسانه‌های اجتماعی تخریب کرده است. وی ماه گذشته تصمیم خود برای استفاده از بیت کوین جهت خرید خودروهای برقی تسلا را به خاطر نگرانی‌های محیط زیستی لغو کرد. این اقدام ماسک به همراه تشدید اقدامات نظارتی چین باعث سقوط ارزهای مجازی شد.

 ماسک در جدیدترین اقدام خود هشتگ بیت کوین را با ایموجی یک قلب شکسته توییت کرده و به جمله‌ای از آهنگ معروف «پایان» اشاره کرده است.

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

 

هواوی چهارشنبه 12 خرداد در یک رویداد ویژه که به طور آنلاین پخش شد، از آخرین دستاوردهای خود در حوزه سخت افزار و نرم افزار رونمایی کرد. این کمپانی در این مراسم به معرفی محصولات جدید خود پرداخت که شامل ساعت هوشمند واچ 3، تبلت میت‌پد پرو، تبلت MatePad 11، مانیتورهای میت‌ویو و البته سیستم عامل HarmonyOS 2.0 می‌شوند.

در این مراسم بزرگ که بسیاری از دوستداران دنیای فناوری منتظر برگزاری آن بودند، بالاخره نسخه نهایی سیستم عامل اختصاصی هارمونی همراه با قابلیت‌های جدید آن رونمایی شد. در حوزه سخت‌افزاری نیز شاهد گستره وسیعی از محصولات جدید بودیم که از ساعت هوشمند تا تبلت و مانیتور را در بر می‌گرفت. در ادامه با سیستم عامل هواوی و محصولات جدید آن بیشتر آشنا می‌شویم.

سیستم عامل جدید HarmonyOS

مهم‌ترین محصول جدید هواوی که در این رویداد نگاه‌ها را به سمت خود کشید، نسخه 2.0 از سیستم عاملHarmonyOS  با نوآوری‌های نوین بود. HarmonyOS یک سیستم عامل توزیع شده و کاملاً منبع باز است که تنها برای استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها ساخته نشده است.
قابلیت توزیع‌پذیری به عنوان ویژگی ممتاز هارمونی، باعث شکل‌گیری یک اکوسیستم بزرگ می‌شود که وسایل متنوعی (از گوشی هوشمند گرفته تا لوازم خانگی) را شامل می‌شود و همه تجهیزات دیجیتال پیرامون کاربر را به همدیگر متصل می‌کند.
 
برای نمونه می‌توان از این تعامل هوشمند میان وسایل مختلف در مسیریابی استفاده کرد. کاربر ابتدا مقصد مورد نظر خود را بر روی گوشی هوشمند انتخاب می‌کند، سپس آن را در جیب خود قرار می‌دهد و مسیریابی بر روی ساعت هوشمند کاربر ادامه پیدا می‌کند.
از کاربردهای مثال‌زدنی دیگر HarmonyOS می‌توان به فضاهای آموزشی اشاره کرد. در وجود اکوسیستم HarmonyOS ارتباط میان مربی با شاگردان تنها به صفحه نمایش کلاس محدود نمی‌شود و امکان ارتباط میان تبلت، گوشی، صفحه نمایش و حتی ساعت هوشمند هر یک از آنها وجود خواهد داشت.
یکی دیگر از کاربردهای بسیار سودمند این اکوسیستم یکپارچه، امکان جابه‌جایی تماس‌ها میان دستگاه‌های مختلف است. برای نمونه می‌توانید تماس تصویری با کودکتان را هنگامی که در تاکسی نشسته‌اید آغاز کنید و با رسیدن به خانه آن را بر روی لپ تاپ ادامه دهید.
HarmonyOS بر روی هر سخت افزاری بدون توجه به حجم حافظه داخلی یا حافظه رم آن قابل اجرا است که انعطاف‌پذیری بی نظیری را برای توسعه‌دهندگان و سازندگان فراهم می‌کند. ویژگی جالب دیگر این سیستم عامل امکان استفاده از منابع سخت‌افزاری وسایل مختلف برای ایجاد یک ابردستگاه با قدرت پردازشی بالاتر است. با متصل کردن کردن وسایل مختلف به یکدیگر می‌توان به یک ابردستگاه دست پیدا کرد که کارکردهای آنها کنار هم تجمیع می‌شود و همه آنها بر روی یک صفحه زیر انگشتان کاربر خواهد بود.
هوآوی در توسعه HarmonyOS توجه ویژه‌ای نیز به کارایی و سرعت داشته است که حاصل آن عملکرد روان‌تر، بهینه‌تر و سریع‌تر نسبت به اندروید است. با HarmonyOS می‌توان از عملکرد گرافیکی بالاتری برخوردار شد و حتی باتری دستگاه نیز مدت طولانی‌تری دوام می‌آورد.
سیستم عامل HarmonyOS ده‌ها نوآوری دیگر در زمینه کارایی، تعامل هوشمند، رابط کاربری، امنیت و خلق آینده‌ای هوشمندتر و پیشرفته‌تر دارد.
 

مانیتورهای HUAWEI MateView

HUAWEI MateView یک مانیتور 29 اینچی با وضوح تصویر 4K+ و پنل 10 بیتی با دقت رنگ بسیار بالاست که آن را به گزینه‌ای بی بدیل برای طراحان، تولیدکنندگان محتوا و حتی تماشای فیلم و ویدئو تبدیل می‌کند.
 
مانیتور HUAWEI MateView در کنار پنل با وضوح تصویر و دقت رنگ بالا، از طراحی کاملاً منحصر به فردی بهره می‌برد که نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشد و بیننده را مسحور زیبایی خود می‌کند. این مانیتور حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار نازکی دارد که به «نسبت صفحه نمایش به بدنه» 94 درصدی انجامیده است. همچنین خود مانیتور نیز بسیار باریک است و ضخامت آن در ضخیم‌ترین نقطه تنها 9.3 میلی متر است.
مانیتور میت‌ویو با داشتن دقت رنگ و شدت روشنایی بالا، موفق به اخذ تأییدیه VESA DisplayHDR 400 شده است. ویژگی برجسته دیگر مانیتور MateView هوآوی وجود بلندگوی دوگانه 5 واتی در جلوی آن است.

 

محصول دیگر هوآوی در این حیطه، مانیتور 34 اینچی خمیده با نامHUAWEI MateView GT مخصوص گیمینگ است و از پنل 10 بیتی با وضوح تصویر WQHD و نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز برخوردار است. نقطه قوت این مانیتور طراحی زیبا، ساندبار داخلی بسیار باکیفیت و میکروفن دوتایی است که گیمرها را از داشتن هدست بی نیاز می‌کند.
 
 

ساعت‌های هوشمند سری HUAWEI WATCH 3

هواوی سری HUAWEI WATCH 3 از ساعت‌های هوشمند خود را نیز در این مراسم آنلاین رونمایی کرد. این سری در کنار طراحی مُدرن و سخت‌افزارهای ارتقا یافته، از سیستم عامل کاملاً جدید HarmonyOS 2 بهره می‌برد که تجربه‌ای نو را به ارمغان می‌آورد.
 
هواوی واچ 3 نسبت به نسل قبل دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 466x466 پیکسل با تراکم بالا و شدت روشنایی 1000 نیت است.
این ساعت هوشمند با برخورداری از eSIM (سیم‌کارت مجتمع) و سیستم عامل جدید HarmonyOS، از شبکه‌های موبایل پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده کامل از آن بدون گوشی هم وجود دارد. با اضافه شدن فروشگاه AppGallery نیز می‌توان اپلیکیشن‌های متنوعی را دریافت و نصب کرد که مزیت بزرگی نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود.

 
نسخه پیشرفته‌تر این ساعت یعنی Watch 3 Pro نیز در مقایسه با مدل اصلی از قاب آلومینیومی و باتری پرظرفیت‌تر در کنار یک قابلیت جدید بهره می‌برد. این قابلیت جدید که تنها در تعداد معدودی از ساعت‌های هوشمند یافت می‌شود، GPS دو بانده برای دقت و پایداری بیشتر در تشخیص موقعیت در مکان‌های پر ازدحام همچون کلانشهرها است.

تبلت‌های MatePad

هوآوی سه تبلت جدید از سری MatePad معرفی کرد که شامل مدل 12.6 اینچی MatePad Pro، مدل 10.8 اینچی MatePad Pro و تبلت MatePad 11 است که هر سه از سیستم عامل HarmonyOS بهره می‌برند.
در دو مدل 10.8 اینچی MatePad Pro و MatePad 11 هوآوی از چیپ‌ست‌های اسنپدراگون کوالکام و در مدل بزرگ‌تر MatePad Pro از چیپ‌ست اختصاصیKirin 9000E  استفاده کرده است.
 
تبلت میت پد 11 در کنار نسل دوم از قلم هوشمند HUAWEI M-Pencil با توانایی‌های پیشرفته‌تر، از صفحه نمایش 120 هرتزی برای ارائه یک تجربه روان و سریع برخوردار است تا در بازی‌ها و پخش ویدئو از کیفیت تصویر بالاتری بهره‌مند باشد.
همچنین تبلت جدید MatePad Pro که در دو اندازه 10.8 و 12.6 اینچی ارائه می‌شود، از طراحی زیبا، سخت‌افزار قوی و همچنین قابلیت‌های ویژه برای استفاده کاربران حرفه‌ای بهره می‌برد. در ساخت تبلت 10.8 اینچی MatePad Pro از چیپ‌ست پرقدرت اسنپدراگون 870 کوالکام در ترکیب با فناوری‌های بهینه‌سازی HarmonyOS استفاده شده که حاصل آن عملکرد سریع و روان با مصرف بهینه باتری است.
تبلت MatePad Pro هوآوی ویژگی‌های ممتاز بیشتری چون بلندگوی چهارتایی، میکروفن پنج تایی و قلم پیشرفته HUAWEI M-Pencil با توانایی تشخیص فشار در 4096 سطح مختلف را دارد.
 

ایرباد HUAWEI FreeBuds 4

هوآوی در طراحی HUAWEI FreeBuds 4 توجه ویژه‌ای به راحتی و ارگونومی داشته است و استفاده از فری‌بادز جدید، راحت‌تر از همیشه خواهد بود. به لطف 13 بهینه سازی مختلف، حالا هر گوشی از FreeBuds 4 تنها 4.1 گرم وزن دارد.
همانند نسل پیشین، این مدل جدید نیز از میکروفن دوگانه و الگوریتم‌های پیشرفته برای حذف نویز محیط استفاده می‌کند تا کاربر، غرق موسیقی شود یا در مناطق پر سر و صدا هم یک مکالمه آرام داشته باشد.
تغییر مهم دیگر HUAWEI FreeBuds 4، استفاده از دیافراگم ساخته شده از کریستال پلیمری مایع است که افزون بر دوام و طول عمر بالا، عملکرد بهتری در تولید صداهای میانی و تریبل دارد و از محدوده فرکانسی تا 40 کیلوهرتز نیز پشتیبانی می‌کند.
هوآوی در فری بادز 4 از موتور پردازشی جدید برای تقویت صدای باس استفاده کرده است که نسبت به نسل قبل 15 درصد افزایش عمق صدای باس را در پی دارد. این امر با توجه به ابعاد و وزن محصول، پیشرفت بزرگی است.
 
در پایان باید گفت هواوی بار دیگر با دست پر به میدان آمد و با معرفی گستره‌‌ی وسیعی از محصولات توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند. سیستم عامل هارمونی را می‌توان محور این مراسم دانست که انتظار می‌رود به‌زودی در محصولات بیشتری از هواوی دیده شود و اساس پیشرفت این شرکت در آینده نزدیک باشد.

منبع : aftabir.com

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

انواع اکسسوری

اکسسوری ( accessory) واژه ای انگلیسی می باشد و معادل فارسی آن لوازم جانبی می باشد و در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی به جز لباس های اصلی اطلاق می شود که انواع اکسسوری در کنار لباسهای اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هارمونی رنگها به کار میرود.

بیشتر افراد بر این باورند که انواع اکسسوری ها در کنار خرید لباسهای زیبا در درجه دوم قرار دارند و نقش آنها تزیینی می باشد. اما توجه کنید که اکسسوری ها اگر به درستی انتخاب شوند می توانند یک استایل تک رنگ و ساده را به استایلی بسیار چشمگیر با هارمونی رنگ دلنشین تبدیل کنند. یکی از خاصیت های اصلی اکسسوری تاثیر آن بر استایل و پوشش شماست و با انتخاب مناسب آن سبک و استایل شما تغییر چشمگیری خواهد داشت.

گاهی استفاده از یک اکسسوری کوچک مانند یک گوشواره که به درستی انتخاب گردد، می تواند جلوه ای زیبا به لباس شما ببخشد. توجه کنید که استفاده از هر نوع اکسسوری باید متناسب با المان هایی همچون فصل، محیطی که در آن حضور داریم و نوع فرهنگ و علایق باشد.

بسیاری پوشیدن اکسسوری را بیهوده میدونن و اهمیتی به استفاده از اکسسوری نمیدهند که این مسئله بیشتر به سلایق شخصی برمیگردد اما توجه کنید که اگر بدنبال حس خوب و جذابیت دیداری باشید هیچگاه از اکسسوری ها صرف‌نظر نمیکنید؛ تصور کنید در خیابان با یک مهمونی هستید، مطمعنا همه دارای لباس و شلوار هستند، ایا هیچ یک از افراد توجه شما را جلب میکنند؟ احتمالا خیر
حال تصور کنید در همین حال خانمی با یک ست شال و کیف صورتی و عینک فیبری و ساعت با بند سفید از سوی دیگر خیابان رد میشود؛ بخواهید یا نخواهید چشمان شما به آن سمت کشیده میشوند.
در واقع تفاوت اصلی افراد از نظر ظاهری را همین اصول رنگ شناسی و استفاده از اکسسوری ها رقم میزند.
اما نکته مهم در استفاده از اکسسوری های را فراموش نکنید که بیان کننده علایق و سبک زندگی شماست به عنوان مثال:
استفاده مناسب از اکسسوری ها ذهنیتی جذاب و با اعتماد بنفس از شما در ذهن مخاطب شما تداعی کند.
استفاده نکردن باعث ایجاد تصور شخصیت ساده ،بی توجه به زیبایی و انسان نچندان اجتماعی را تداعی میکند.
و البته استفاده بیش از حد از اکسسوری ها نیز تصور شخصیتی بی‌بندوبار و بی مسئولیت و جز اقلیت های خاص ناهنجار را به ذهن می‌آورد.
دیدید که اکسسوری ها حرف میزنند و شما را معرفی میکنند پس اصول پوشیدن اکسسوری غافل نشید.
اکسسوری هارا به دسته بندی های مختلفی مثل "زنانه و مردانه" یا "حمل کردنی و پوشیدنی" و غیره دسته بندی میکنند، اما تقریبا تمام انواع اکسسوری ها در بین خانم ها و اقایان مشترک اند با کمی تغییر ظاهری.

انواع اکسسوری ها به دو دسته اکسسوری های پوشیدنی و اکسسوری های حمل کردنی تقسیم بندی می شوند که در زیر هر دسته را مورد بررسی قرار میدهیم:

اکسسوری های حمل کردنی

اکسسوری‌هایی که حمل می‌شوند شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌های آفتابی و چتر‌های معمولی، کیف جیبی، چوب‌های دستی، کروات ، جاکلیدی، آویز های مختلف و مواردی از این دست می باشد. بهتر است برای انواع اکسسوری های حمل کردنی از رنگ های شاخص و متفاوت استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی در استایل شما ایجاد تنوع کند.

اکسسوری های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده می‌شوند شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، چکمه و کفش، کراوات، کلاه، کلاه‌های بی لبه، کمربند و بند‌های شلوار یا ساس بند، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

 

چند ویژگی بارز در اکسسوری های مردانه و زنانه را میتوان به این صورت عنوان کرد:
ساختار زمخت یا پهن تر: این مورد بسیار واضح در اکثر انواع اکسسوری ها مشخص است به عنوان مثال کمربند های مردانه نسبت به کمربند های زنانه عریض ترند یا کیف پول مردانه به راحتی در جیب جا میشوند اما کیف پول های زنانه اینطور نیستند.
وزن سنگین تر: این مورد هم مانند گزینه قبل هست و به عنوان مثال میتوان عینک های مردانه و زنانه را مقایسه کرد یا کیف های مردانه که وزن بالاتری دارند.
رنگ تیره: استفاده از رنگ‌های تیره را نمیشود به همه اکسسوری ها تعمیم داد اما مواردی مانند عینک های افتابی مردانه رنگ های تیره تری نسبت به عینک های افتابی زنانه دارند یا زیورالات مردانه بیشتر به رنگ های مشکی و قهوه‌ای میل میکنند ولی زیورالات زنانه دارای رنگ های طلایی یا نقره ای هستند.
سبک و طرح: اکسسوری های زنانه عموما داری طراحی ظریف و نگین کاری شده هستند یا زاویه و مدلی که روی اکسسوری های زنانه پیاده میشود ظرافت خاصی دارد اما اکسسوری های مردانه عموما دارای طراحی ساده هستند.

در ادامه انواع اکسسوری را که برای آقایان ضروری است مورد بررسی قرار دهیم:

کمربند

کمربند یکی از وسیله های ضروری مردان از گذشته تا به امروز بوده است. شاید در گذشته نقش این اکسسوری بیشتر از جهت ضرورت بوده است ولی امروزه نقش مهم کمربند در شکل گیری استایلی زیبا و متناسب بر کسی پوشیده نیست. همیشه سعی کنید تا یک ست کمربند و کفش زیبای هم رنگ را در کمد لباسهای خود داشته باشید و متناسب با کت و شلوار و لباسهای خود از رنگ های هم رده استفاده کنید.

کراوات

اگر کت و شلواری زیبا دارید مطمئن شوید که استفاده از یک کراوات در کنار کت شلوارتان می تواند استایلی بی نقص را رقم بزند. بنابراین برای کت و شلوارهایتان چند کراوات با طرح و رنگهای متفاوت خریداری کنید تا علاوه بر تکمیل استایل شما به پوشش شما تنوع نیز بدهد.

ساعت

ساعت نیز یکی از انواع اکسسوری است. برای خیلی از افراد پیرامون ما ساعت وسیله ای است برای نمایش زمان؛ اما هنگامی که می خواهید لباس رسمی بپوشید این وسیله نقشی مهم تر بازی خواهد نمود. انتخاب ساعت مچی دارای اصولی است که حتما باید آن را رعایت کنید.

انگشتر

انگشتر یکی از انواع اکسسوریست که بیشتر مورد توجه آقایان قرار دارد. با انتخاب انگشتری متناسب با استایل خود میتوانید تغییرات چشمگیری ایجاد کنید. از خرید انگشتر های خیلی درشت با طراحی های عجیب و غریب اجتناب کنید.

دستبند

استفاده از یک دستبند مردانه و خاص از جنس چرم در کنار لباسهای اسپرت و یا دستبند های لوکس تمام فلزی در کنار لباس رسمی میتواند استایل شما را چشمگیرتر و بی نقص جلوه دهد. در انتخاب دستبند ضروریست تا فاکتورهایی همچون رنگ و تناسب با نوع پوشش و فرهنگ را رعایت کنید.

 

اما اکسسوری ضروری برای خانم ها را در ادامه ملاحضه بفرمایید:

سرویس و نیم ست زیورآلات

سرویس زیورآلات لوکس و خاص را می توان در رده ی اکسسوری های لوکس قرار داد. شما میتوانید از سرویس های طلا و سرویس های نقره و یا حتی سرویس های بدل استفاده کنید. توجه به این نکته ضروریست که سرویس های لوکس و چشمگیر را بهتر است با لباسهای مجلسی استفاده کنید و در مجالس خودمانی از نیم ست های ظریف بهره ببرید.

عینک آفتابی

عینک آفتابی در درجه اول برای حفظ سلامتی ضروری است و در درجه بعدی اگر به درستی انتخاب شود می تواند یک استایل ساده را به استایلی شیک و چشم گیر تبدیل نماید.

گوشواره

بیشترین اهمیت استفاده از گوشواره های تکی و بدون گردنبند زمانیست که گوشواره ای مجلل و لوکس انتخاب می کنید. این نوع گوشواره ها جهت ست کردن با لباس های مجلسی بسیار مناسب می باشند و جلوه ای خاص به استایل شما میبخشند. امروزه استفاده از گوشواره به تنهایی و بدون زیورآلات دیگر مورد توجه بسیاری از طراحان مد قرار گرفته است. بهتر است برای استفاده روزانه از گوشواره های ساده و ظریف استفاده نمایید و نکات مربوط به انتخاب گوشواره متناسب با مدل مو را مد نظر قرار دهید.

گردنبند

یکی دیگر از انواع اکسسوری ضروری گردنبند است. سعی کنید از گردنبند های خاص با طراحی متفاوت استفاده نمایید و در کنار گردنبند به هیچ وجه گوشواره های درشت و شلوغ انتخاب نکنید.

انگشتر درشت

انگشتر های درشت متناسب با رنگ لباستان می توانند نقش قابل توجهی در ارتقا استایل شما داشته باشند. استفاده از انگشتر را محدود با انگشت حلقه نکنید. استفاده از برخی انگشترهای درشت در انگشت اشاره می توانند جلوه گری بیشتری داشته باشند.

النگو یا دستبند

این اکسسوری ها می توانند دستان شما را بسیار زیباتر نشان دهند و در صورتی که همرنگ با اجزای کوچک استایل شما انتخاب گردند هارمونی زیبایی را ایجاد میکنند. دستبندهای مختلف را میتوانید متناسب با استایل بدنی و سلیقه ی خود تهیه و استفاده کنید.

ساعت

در صورت رعایت نکات ضروری در انتخاب ساعت، میتوانید یک استایل زیبا و بدون نقص بسازید. از ساعت های نقره برای مجالس رسمی و از ساعت های اسپرت برای دورهمی ها و استفاده روزانه بهره ببرید.

شال و روسری

اگر از لباسهای تک رنگ و ساده استفاده میکنید می توانید با یک شال و روسری رنگی روحی تازه در استایل خود بدمید. در انتخاب شال و روسری همواره به نوع الیاف متناسب با فصل و سایر اجزای استایل خود دقت نمایید و نکات مربوط به انتخاب شال و روسری را مد نظر قرار دهید.

پیرسینگ

پیرسینگ از کلمه انگلیسی (pierce) به معنی سوراخ کردن آمده است، و برای استفاده ازآنها ابتدا باید محل مورد نظرتان برای استفاده از پیرسینگ رو در مراکز درمانی سوراخ کنید. پیرسینگ های در نقاط مختلفی از بدن استفاده میشوند مانند لب، ابرو، گوش، ناف و....
پیرسینگ‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند باید مراقب باشید تا دچار عفونت یا آسیب از جانب آن نشوید و علاوه بر آن توجه داشته باشید که استفاده از پیرسینگ از نظر فرهنگی هم باید درنظر گرفته شود چرا که استفاده بیش از حد پیرسینگ ممکن شما را فردی که دارای مشکلات اخلاقی است نشان دهد.

 

اکسسوری های عجیب و غریب

با توجه به اینکه دنیای حال حاضر ما روزبه‌روز بیشتر تحت تاثیر استفاده از تلفن‌های همراه قرار ‌می‌گیرد، بازار اکسسوری‌های گوشی نیز به سرعت در حال رشد است. در حالی که اکثر اکسسوری‌ها وظیفه خود را به خوبی ایفا می‌کنند تا یک دستگاه در دسترس‌تر بوده و استفاده از آن تسهیل یابد، برخی از آن‌ها به دارای طراحی و کاربردهای واقعا مسخره و بی‌هدفی هستند!!!در ادامه چند مورد از مسخره‌ترین انواع اکسسوری‌ گوشی از جمله قاب گوشی، کاور گوشی و یا آویز‌های تولید شده در سال‌های اخیر را جمع‌آوری و فهرست‌بندی کرده‌ایم و همراه با توضیحات طنز در اینجا آورده‌ایم.

 

اکسسوری Textees: انگشتری مناسب برای پیام دادن و دوخت و دوز

 

اکسسوری textees

 

کلاه تلویزیونی: هرچیزی که در تلویزیون نشان داده می‌شود به معنی واقعیت زندگی نیست!

 

کلاه تلویزیونی

 

نگهدارنده گوشی روی سر: این اکسسوری عجیب غریب تنها در‌ صورتی باید استفاده شود که همراه گوشی، هدست عرضه نشده باشد.

هدست نگهدارنده گوشی

 

مچ بند گوشی: یک اکسسوری که مفهوم جدیدی از اتصال گوشی به دست را ارائه می‌دهد.

مچ بند گوشی

 

نگهدارنده گوشی آیفون به شکل اسلحه: به نوعی داشتن حق حمل سلاح است!

نگهدارنده گوشی به شکل اسلحه

 

محافظت ازگوشی با جوراب های قدیمی: چگونگی استشمام بوی جوراب‌های قدیمی توسط گوشی!

محافظ گوشی با جوراب کهنه

 

کاور سویی شرت برای گوشی: چیزی که گوشی شما را در شب از سرما مصون نگه دارد.

کاور سویی شرت

 

محافظ هوشمند سخت و فلزی برای گوشی: حتما طراحی این اکسسوری از چرخ دستی‌های مواد غذایی در فروشگاه ها الهام گرفته شده‌ است

محافظ فلزی گوشی

 

کمربند ایمنی نگهدارنده گوشی: باید امیدوار باشیم که ایربگ ها هرگز باز نشوند.

کمربند نگهدارنده گوشی

 

محفظه نگهدارنده گوشی از آب: این اکسسوری برای کسانی است که درحین غواصی درحال صحبت با گوشی هستند!

 Aquapac

 

نگهدارنده گوشی عروسکی استیچ: برای کسانی که بیش از اندازه دلتنگ دنیای بچگی و بازی با عروسک‌هایشان هستند.

stich holder

 

آویز گیاه خانگی: این افراد احتمالا علاقه زیادی به گیاه‌خواری دارند

آویز گیاه خانگی

 

آویز گلف مینیاتوری گوشی: چگونه تایگر وودز می‌تواند چندین کار را با هم انجام دهد؟

آویز گلف مینیاتوری

 

آویز فلفل سیاه: چه کسی بدون فلفل سیاه واقعی از خانه خارج می‌شود؟

آویز فلفل سیاه

 

کاور صبحانه برای آیفون 4: توجیه ساخت این کاور گوشی می‌تواند اهمیت وعده صبحانه در طول روز باشد.

کاور صبحانه

 

برف پاک کن برای صفحه آیفون: برای پاک کردن اثر انگشت از روی صفحه گوشی که بسیار آزاردهنده است.( البته به نظر می رسد این اکسسوری بیشتر یک شوخی باشد.)

برف پاک کن گوشی

 

عینک بلوتوثی اوکلند: با اینکه مفهوم هر اکسسوری برای ما روشن است اما بعضی از آن‌ها نباید باهم ترکیب شوند مگر اینکه بخواهیم چیزی شبیه فیلم ترمیناتور را بسازیم.

عینک بلوتوثی

 

iBreath: این اکسسوری با آیپد و آیفون شما سازگار است. بهترین هنگام استفاده از آن وقت پخش موسیقی در حین مصرف نوشید‌نی‌های ممنوع است! یک Tester الکل

iBreath

کیف اسلحه‌ای نگهدارنده گوشی: به اصطلاح این اکسسوری یک کیف مردانه است. وقتی کیف اسلحه را تصور می‌کنیم، تصاویر اسلحه و تفنگ به ذهن می‌آید، اما این کیف یک مورد عجیب و خاص‌تر است!

کیف اسلحه گوشی

 

هدست تلفن همگانی: رو به جلو‌ترین اکسسوری ساخته شده.

 

هدست تلفن همگانی

 

 

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

وزیر ارتباطات گفت: ۶ وزیر و دو نماینده مجلس به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر توئیتر را دادند اما تاکنون دبیرخانه کارگروه، این مساله را در دستور کار قرار نداده است.
محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با وجود درخواست برخی کاندیداها برای رفع فیلتر توئیتر، ممکن است تا قبل از انتخابات این پلتفرم رفع فیلتر شود؟ اظهار داشت: به نظر می‌رسد این اتفاق خوبی است که با شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم، تبلیغات انتخاباتی هم مانند آموزش، تجارت و … وارد فضای مجازی شده و برخی نامزدها هم از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنند. اینکه عده‌ای انتقاداتی به برخی پلتفرم‌ها داشتند اما امروز از همان‌ها استفاده‌می‌کنند، خبر خوبی است و شما استقبال کنید.
وی عنوان کرد: ما سه، چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید، چرا در فضای مجازی حضور دارید اما همان‌هایی که انتقاد می‌کردند، در این فضا هستند و از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. شما این کار خوب را نقد نکنید، از آن تعریف کنید. فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای صحبت کردن مسئولین با مردم است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: وقتی نامزدها خودشان استفاده می‌کنند، می‌تواند نشانه‌های خوب و رو به جلویی در آینده باشد.
آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس برای رفع فیلتر توئیتر به شما نامه داده‌اند و آیا امکان دارد با توجه به حضور آقای رئیسی در توئیتر، این پلتفرم رفع فیلتر شود؟ گفت: شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند حکم به انسداد طولانی مدت شبکه‌های اجتماعی بدهد. در یک برهانی ممکن است حکم به قطع آنها بدهند. مطابق قانون، حکم قطعی فیلترینگ، را نه شورای عالی فضای مجازی و نه شورای عالی امنیت ملی می‌تواند بدهد.
وی با بیان اینکه پلتفرم‌هایی که در سال ۸۸ و در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق، فیلتر شده است گفت: ۶ وزیر و دو نماینده مجلس به کارگروه تعیین مصادیق درخواست دادند که رفع فیلتر توئیتر مجدداً مورد بررسی قرار گیرد اما تاکنون دبیرخانه کارگروه، این مساله را در دستور کار قرار نداده است.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درخصوص شکایت از وی در مورد شبکه‌های اجتماعی گفت: پرونده شکایت از من، مکانیزم دیگری دارد و بازپرس ما را صدا کرده است و من حدود سه چهار ساعت بازجویی شده‌ام. امروز نیز در حال ارسال و دریافت لایحه‌های دفاعیه هستیم.
آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه کار زمین‌مانده‌ای در دوره مدیریت شما باقی مانده است؟ گفت: پوشش دسترسی مردم به اینترنت در روستاها را باید تکمیل کنیم. یکی از اقدامات مهم این دولت، توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی و دسترسی مردم به اینترنت بود. امروز از ۴ میلیون اتصال اینترنت در سال ۹۲، به بیش از صد و خرده‌ای میلیون اتصال اینترنت رسیدیم و بیش از ۷۰ میلیون نفر از مردم از اینترنت استفاده می‌کنند. درصد کمی در روستاها دسترسی ندارند. ما در این زمینه در دو استان جشن گرفتیم و همدان، یزد و فارس هم در راه هستند. ضریب نفوذ اینترنت و قابلیت دسترسی مردم بالای ۹۸ درصد در ایران است.
وی افزود: تکمیل اجزای باقی مانده شبکه ملی اطلاعات، از دیگر کارهایی است که باید به سرانجام برسانیم. باید مرکز امنیت شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کنیم تا دیگر اخباری مبنی بر نفوذ به کسب و کارها و درز اطلاعات مردم در فضای مجازی را نشنویم. «منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات» هم هفته آینده در استان البرز افتتاح می‌شوند.
وزیر ارتباطات گفت: در رابطه با بحث فضایی از من جزئیاتی نپرسید اما خبرهای خوشی در راه است.
آذری جهرمی با اشاره به بحث دولت الکترونیک گفت: باید سامانه‌هایی را ظرف یکی دو ماه آینده به سرانجام برسانیم. پروژه های ما در حال اتمام است.
وی با اشاره به کندی سرعت اینترنت گفت: ما الان گزارش کندی اینترنت در کشور نداریم اما شبکه موبایل و شبکه ثابت برخی اوقات به دلیل قطعی برق، از دسترس خارج می‌شدند. وقتی سایتی خاموش می‌شود، ظرفیت آن به سایت بغلی منتقل می‌شود و در نتیجه به دلیل ترافیک بالا، سرعت کند می‌شود. در شرایط پایداری برق، ما مشکل سرعت اینترنت نداریم.
وزیر ارتباطات گفت: تا دیروز ۷ و نیم میلیون نفر بسته اینترنت رایگان مخصوص انتخابات را از ما دریافت کردند. با این که دریافت این بسته ها بار زیادی روی شبکه ایجاد کرده، اما موجب کندی اینترنت نشده است.
آذری جهرمی گفت: ما با مصوبه ستاد کرونا بسته های رایگان به مردم دادیم. برخی نامزدهای انتخابات نیز شبکه های تلویزیونی خود را در بستر پلتفرم‌های داخلی ایجاد کردند. دسترسی‌های اینترنتی پایداری را نیز در اختیار ستادها گذاشتیم.
وی با بیان اینکه اینترنت ملی دروغ است و هرکسی که بگوید به کشور خیانت می‌کند، گفت: اینترنت جداکردنی و قطع کردنی نیست. سند توسعه کشور بر مبنای سند توسعه اینترنت است.
وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات سرمربی استقلال درخصوص وی، گفت: من آقا فرهاد را دوست دارم. او عصبانی بوده و چیزی گفته است اما توصیه می‌کنیم که کری بخوانند؛ کری خواندن که اشکالی ندارد. به جای فحش دادن می‌توانیم در فضای سالم، کری بخوانیم. بالاخره باختن سنگنی است و فشار می‌آید.
آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در تعیین اسپانسرهای پرسپولیس نقش داشتید ولی کمکی به استقلال نکردید، چه توضیحی دارید؟ گفت: یک روزی رئیس‌جمهور از آنها(استقلال) حمایت می‌کرد اما قهرمان نمی‌شدند، حالا الان می‌گویند وزیر از [پرسپولیس] حمایت می‌کند.

منبع : تدبیر و امید

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

 پرداخت الکترونیک از ضرورت‌های زندگی امروز است و این حوزه روز به روز در حال پیشرفت است. «بلوبانک» با هدف خدمات پرداخت الکترونیک جدید پا به عرصه حوزه فین‌تک گذاشته است تا خدماتی متمایز و نوین را عرضه کند. باز کردن حساب بلو را می‌توان یکی از متمایزترین روش‌های افتتاح حساب دانست.

باز کردن حساب به صورت کاملا آنلاین و با یک موبایل ساده امکان‌پذیر است. این روش بانکداری الکترونیک روشی تازه در حوزه فین‌تک کشور به حساب می‌آید که پیش‌تر سابقه نداشته است. تنها در مدت ۷ دقیقه و با استفاده از پرکردن فرم روی موبایل حساب را باز کرده و در نهایت با استفاده از دوربین موبایل و اسکن چهره شما گرفته می‌شود. کارت ملی نیز با استفاده از دوربین موبایل اسکن شده و در مدارک شما ضمیمه خواهد شد. بعد از چند روز از افتتاح حساب، کارت بانکی حساب شما نیز به صورت رایگان به محل کار یا منزل شما ارسال خواهد شد. باز کردن حساب نیز به حداقل موجودی نیاز ندارد.  در کنار این روش باز کردن حساب، فناوری‌های پرداخت برای بلو در نظر گرفته شده است. امکان خرید با QR بارکد از طریق اپلیکیشن پرداخت بلو و بدون نیاز به کارت بلو، از جمله امکانات اپلیکیشن است. یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن بلو انتقال وجه با همه روش‌های انتقال و به راحت‌ترین روش ممکن است، اما این مدل بانکداری دیجیتال که ارائه خدمات بانکی را راحت می‌کند، وابستگی بسیار زیادی به تصمیمات کلان در حوزه اقتصاد و بانکداری دارد. همان‌طور که ثبت امضای الکترونیک از طرف وزارت اقتصاد امکان‌پذیر شد، در صورت ایجاد زیرساخت می‌توان تمام خدمات بانکداری را بر بستر آنلاین امکان‌پذیر کرد و همان طور که به تازگی دریافت تسهیلات بانکی به صورت آنلاین و غیرحضوری امکان‌پذیر شده است، می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نه‌چندان دور برای خدمات بانکی نیاز به حضور فیزیکی نخواهد بود.

منبع : دنیای‌اقتصاد

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

یک جوک قدیمی هست که می‌گوید: بهترین مکان برای پنهان کردن جسد یک مرده، صفحه دوم گوگل است؛ چون تعداد بسیار کمی از کاربران از لینک‌های صفحه اول نتایج جست‌وجو می‌گذرند و به صفحه دوم می‌روند. همین وضعیت درباره صفحه دوم صفحه خانه موبایل هوشمند هم وجود دارد. امروزه به‌طور متوسط هر کاربر موبایل ۹۰ اپلیکیشن روی گوشی خودش دارد؛ اما تنها از ۹ تای آنها در طول روز استفاده می‌کند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها دانلود شده، یک بار استفاده می‌شوند و بعد از یاد می‌روند. ازآنجاکه روی صفحه نمایش یک گوشی آی‌فون تنها ۲۸ اپلیکیشن می‌توانند قرار بگیرند و کاربران در طول هر روز صدها بار قفل گوشی خود را باز می‌کنند و طبیعتا به صفحه خانه منتقل می‌شوند، الگوی قرار‌گیری اپلیکیشن‌ها روی صفحات خانه گوشی موبایل می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. این اهمیت آن‌قدر است که می‌تواند سرنوشت یک اپلیکیشن را بین موفقیت و سقوط در ورطه بی‌ربطی و فراموش و در نهایت شکست، تعیین کند.

با این همه اما در اغلب کشورهای جهان این موضوع چندان اهمیتی ندارد. در سال‌های اخیر ظهور موبایل‌های ارزان‌قیمت با ظرفیت ذخیره‌سازی کمتر در چین، تعداد اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌های موبایل را تحت‌تاثیر قرار داد. این روند به حاکمیت گروهی از اپلیکیشن‌ها منجر شد که «سوپراپ» نام دارند و می‌توانند امکانات و خدمات مختلف را در اختیار کاربرانشان قرار بدهند، بدون آنکه لازم باشد این کاربران بین چند اپلیکیشن در رفت و آمد باشند. اگر بتوانیم توسعه یک اپلیکیشن موفق را با مالکیت یک فروشگاه مقایسه کنیم، داشتن یک سوپراپ بیشتر شبیه به اداره‌کل یک خیابان است. مثال خوب در این زمینه اپلیکیشن WeChat است که امکان استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های واتس‌اپ، اوبر و ای‌بی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. اپلیکیشن Alipay هم خدمات مختلف پرداخت، تسهیلات، ارسال غذا و امور بانکی را با هم ادغام و یکی کرده است. دست‌کم یکی از این اپلیکیشن‌ها روی صفحه خانه موبایل هوشمند هر کاربر چینی قرار دارد. Tencent و Ant Financial دو شرکتی هستند که در پشت این اپلیکیشن‌ها قرار دارند و هر دو جزو ارزشمندترین شرکت‌های چین به‌حساب می‌آیند. اپ Gojek در اندونزی و Grab در سنگاپور هم مشابه این اپلیکیشن‌ها هستند و همان مسیر را طی می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در غرب به شدت به این این سوپراپ‌ها غبطه می‌خورند و مدت‌هاست مشتاق این هستند که اپلیکیشن‌هایی داشته باشند که درست مثل WeChat ضروری و لازم باشند تا روی صفحه خانه موبایل اغلب کاربران جا داشته باشند. با این حال اما این شرکت‌های بزرگ هنوز موفق نشده‌اند. ضربه زدن روی اپلیکیشن‌ها و دانلود اپ‌های جدید برای کاربران موبایل‌های هوشمند کار چندان سختی نیست. با این حال اما آنها به‌دنبال سادگی و راحتی هستند و این موضوع مخصوصا وقتی اهمیت پیدا می‌کند که سردرگمی بعدی که شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند، کنار زدن اعلانات آنهاست. به‌عنوان نمونه فیس‌بوک اغلب مسیر مختلفی را طی کرده و سعی کرده است که قابلیت‌ها و خدمات مختلفش را جدا کند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ سرویس چت Messenger خودش را از شبکه اجتماعی جدا کرد و سرویس ویدئوهای بلند اینستاگرام یعنی IGTV به‌عنوان یک اپلیکیشن مجزا عرضه شد.

با این وجود اما حالا این روند درحال تغییر است و ایده ایجاد یک اپلیکیشن برای دسترسی به خدمات و امکانات مختلف دوباره رواج پیدا کرده است. اوبر که خدماتش از تاکسی- که کسب‌وکار اصلی این شرکت است- تا ارسال غذا، اجازه اسکوتر و تهیه بلیت حمل‌ونقل عمومی متنوع هستند، اخیرا اپ اصلی خودش را بازطراحی کرده تا تمام این خدمات را دربربگیرد؛ درحالی‌که در گذشته اینها جدا از هم بودند. غول پرداخت الکترونیکی یعنی PayPal در هفته گذشته از برنامه خود برای ادغام خدمات پرداخت، خدمات مالی و خرید در زیر چتر یک اپلیکیشن واحد خبر داد. این شرکت می‌گوید که قابلیت‌ها و امکاناتی که اخیرا اضافه شده‌اند، مانند سرمایه‌گذاری در رمزارزها، باعث برگشت کاربران زیادی به این اپلیکیشن شده و آنها را به استفاده از خدمات و محصولات دیگر آن ترغیب کرده است.

Snapchat هم دسترسی توسعه‌دهندگان به اپلیکیشن خودش را آزاد کرده است تا آنها بتوانند نرم‌افزارهایی مانند بازی‌های ویدئویی را در داخل این اپلیکیشن پیام‌رسان ارائه دهند. استقبال این شرکت از چنین ایده‌ای چندان عجیب نیست؛ چون آن را از شرکت بزرگ Tencent گرفته که مالک WeChat و سرمایه‌گذار مهم Snapchat است.

 راه‌حل جدید برای حفظ حریم خصوصی

بسیاری از پیشرفت‌های صنعت تکنولوژی دوباره معطوف ایده سوپراپ‌ها شده‌اند. یکی از آنها تعداد رو به افزایش اپ‌های روی گوشی‌های ماست که موبایل هوشمند را عرصه نبرد سختی برای جلب توجه کاربران تبدیل کرده است. حالا دیگر حتی جلب نظر یک کاربر برای باز کردن یک اپلیکیشن، پیروزی مهمی برای صاحبان آن به حساب می‌آید. با این اوصاف است که شرکت‌هایی که می‌توانند با روند منظمی کاربران تازه‌ای را جذب کنند، فرصت فروش محصولات و ارائه خدمات بیشتر را در اختیار دارند. شرکت اوبر که اعلام کرده در فصل گذشته درآمد بیشتری از سرویس ارسال غذا داشته تا سفرهای تاکسی‌هایش، گفته است از هر ده کاربر که برای سفارش غذا وارد این اپلیکیشن می‌شوند، یک نفر این اپ را برای گرفتن تاکسی باز می‌کند. شرکت PayPal هم می‌گوید نیمی از افرادی که هر روز از اپ آن استفاده می‌کنند، آنهایی هستند که به‌دنبال خرید رمزارز هستند و این آنها را ترغیب می‌کند تا از خدمات دیگر آن مانند پرداخت استفاده کنند.

پیشرفت‌های مربوط به حوزه هوش مصنوعی هم حاکی از آن است که اپلیکیشن‌های پیچیده، عملکرد بهتری برای نشان دادن این به کاربران دارند که در هر لحظه به چه چیزی نیاز دارند، تا اینکه آنها را مجبور به ورود به آن اپلیکیشن از طریق منوی صفحه خانه گوشی خود کنند. جدی‌ترین انگیزه برای ایجاد سوپراپ‌ها را شرکت اپل ایجاد کرده است. تولیدکنندگان اپلیکیشن به تدریج با این شرکت درگیری‌هایی بر سر قابلیت‌ها و محدودیت‌های آی‌فون جدید پیدا می‌کنند که شیوه به اشتراک‌گذاری اطلاعات اپلیکیشن‌ها را تغییر داده است و مبلغی را بابت خریدهای انجام‌شده از طریق اپلیکیشن‌های آی‌فون به‌عنوان حق‌العمل دریافت می‌کند.

به این ترتیب اضافه کردن یک سرویس یا قابلیت جدید به یک سوپراپ، بدون گذشتن از موانع سخت اپ‌استور، احتمالا برای توسعه‌دهندگان بسیار جذاب و ساده‌تر خواهد بود. بسیاری هنوز درحال بررسی دقیق این هستند که WeChat چطور این کار را انجام داده است. به‌نظر می‌رسد فیس‌بوک که در هفته‌های اخیر به‌شدت با اپل درگیر شده است، به‌دنبال افزودن خدماتی مانند خرید و خدمات رمزارز خود به فهرست خدماتش باشد. با این همه این به معنای این نیست که غرب در شرف دنباله‌روی از چین برای ایجاد سوپراپ‌هاست. کاربران و مشتریان هم این روزها بیشتر نگران حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خودشان هستند و همین موضوع دغدغه جدید شرکت‌های بزرگ تکنولوژی برای حفظ اعتماد کاربرانشان شده است. کاربران ترجیح می‌دهند اطلاعات خودشان را در یک اپلیکیشن ثبت کنند تا چندین اپلیکیشن و این موضوع هم می‌تواند شرکت‌ها را بیشتر به سمت ایجاد سوپراپ‌ها ترغیب کند. از طرفی ایجاد سوپراپ‌ها که به تدریج درحال تبدیل شدن به یک ضرورت است، هزینه‌های زیادی را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند که شاید در آینده‌ای نه چندان دور اجتناب‌ناپذیر به‌نظر برسند.

منبع : دنیای‌اقتصاد

  • احمد عبدالهی
  • ۰
  • ۰

گوشی‌های آی‌فون در سال‌های اخیر به پردازنده‌های جدید و قدرتمندی مجهز شده‌اند که قادرند توانی معادل یا حتی بالاتر از یک کنسول پلی‌استیشن ۵ را ارائه دهند. این حقیقت باعث شده بسیاری از شرکت‌های بازی‌ساز نسبت به آینده خود و حضورشان در بازار گیمینگ نگران شوند و در کنار عرضه بازی برای کنسول‌ها، راهکارهای دیگری را نیز برای بقای خود بیندیشند. حال طبق آخرین شنیده‌ها، این شرایط زنگ خطر را برای سونی به صدا درآورده و این شرکت در این روزها در تدارک آغاز کسب‌وکاری جدید برای خود است. جیم رایان، مدیر بخش پلی‌استیشن سونی در جلسه‌ای اعلام کرد که این شرکت طرح‌هایی را در دست اقدام دارد تا بتواند برخی از بازی‌های شاخص پلی‌استیشن را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به گوشی‌های موبایل بیاورد. رایان عنوان کرد که اقدام سال گذشته سونی در عرضه دو بازی کنسول برای پی‌سی، اولین گام برای باز کردن پای بازی‌های پلی‌استیشن ۵ به دیگر دستگاه‌هاست.

منبع : دنیای اقتصاد

  • احمد عبدالهی